tirsdag den 12. november 2013

Blogudfordring dag 2: Mit yndlingsmateriale

Jeg har i de sidste par år strikket en hel del, og i år er hækleriet begyndt at komme med. Så der er ikke megen tvivl om at garn er blandt favoritmaterialet. Og det er garn i alle afskygninger, det afhænger mest af hvad jeg skal lave. Jeg har lavet en del bluser, kjole og bukser til mine børn i uld, og det er dejligt. Senest er jeg begyndt at hækle i bomuldsgarn, men jeg synes det er lidt hårdt indimellem.

Men jeg synes faktisk at det er svært at skulle sige hvad mit overall favoritmateriale er, for det afhænger jo meget af hobbyen.

Jeg er også begyndt at sy i år, og stof har en stor plads i hjertet, jeg elsker stof i glade farver, og er ved at have oparbejdet en pæn del af det (men sig det ikke til nogen).

For nogle år siden lavede jeg meget teposekort og diverse syede kort, så krealageret rummer også papir og karton i alle mulige farver, og jeg kan godt lide at sidde og kigge på alle farverne.

Et lille udsnit
Ovenstående billede er jerseystof med dyremotiver - men udover dette har jeg købt et superfedt stykke stof med lilla elefanter, og jeg glæder mig til at sy i det.

Jeg - og heldigvis også mine børn - er vilde med ugleprint,og jeg har tidligere syet bukser i både grønt og lyserødt uglestof. Men dette stykke er også flyttet ind, og skal nok blive til noget spændende med tiden.

11 kommentarer:

  1. Sikke noget fint stof! Hvor har du købt stoffet med de røde køer?

    SvarSlet
  2. Det nederste stof er da så flot i de farver og mønstre! Det kan jeg virkelig godt forstå, at du er faldet for!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så vild med den grønne farve i begge af stofferne, og jeg glæder mig til at beslutte mig helt til hvad det skal bruges til

      Slet
  3. Skønne stoffer - især det med køerne... det kunne passe godt sammen med alle de andre dyr jeg har i samlingen. Ræve, får, bier m.m.

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsker dyrestofferne, og mine børn glæder sig til at vi skal bruge det til noget

      Slet
  4. Sikke nogle flotte stoffer, du ligger inde med. Dem kan jeg godt lide!

    Jeg synes også, at bomuld kan være hårdt at hækle i. Og så har jeg noget med det at røre ved bomuld - især når det er vådt. Jeg får det som nogle får, når man kører en negl op ad en skoletavle. Jeg hader fx at hænge tøj, der er lavet af bomuld, til tørre. Jeg hader at røre ved det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig - jeg har lavet en rigtig fin bluse til Christian i bomuld, men jeg synes den er træls træls at røre ved når den er vasket, og det er overhovedet ikke blødt og rart.

      Det er grunden til at jeg begyndte at hækle i akryl og ikke bomuld, selvom jeg dog nu har overvundet det lidt

      Slet
  5. skønne mønstre, og er også vild med det grønne uglestof :) .. og kan helt klart følge dig med bomuldgarnet, her kommer det sjældent frem :)

    SvarSlet
  6. kan se du også elsker stoffer og sikken nogle fine stoffer du har der :-)

    SvarSlet