søndag den 29. december 2013

Mor hjalp julemanden med et særligt ønske


Mine børn har denne jul været særlig glade for to julekalendere, Jul på Slottet - eller Kongen, som My kalder den - og Krummernes Jul. Sidstnævnte er blevet indkøbt i år, men allerede set mange gange.

Christian kastede sin absolutte kærlighed på nissen Nova's nissehue, og ville vildt gerne have sådan en, men jeg har aldrig set dem til salg. Så der var jo ikke andre løsninger end at mor måtte sætte sig ved symaskinen og fabrikere sin egen udgave af en Nova-hue.

At jeg ikke lige havde regnet med at det skulle være den 23 om aftenen det er en helt anden historie, men jeg kunne ikke lige forstille mig hvordan jeg skulle klare opgaven, og derfor blev den udskudt i et par omgange. D.23 havde vi besøg af en veninde der hurtigt lavede et oplæg til huerne, og så fik vi dem lavet i løbet af aftenen. 

Jublen ville ingen ende tage da begge børn lukkede gaven fra julemanden op dagen efter, og Christian fortæller meget stolt og glad alle steder at han nu har en "to'er-nissehue". 

Og bedst af alt er at nu er huerne ikke lavet i noget syntetisk stof som kløer når man får det varmt, hvilket Christian allerede har konstateret - så alt i alt en rigtig win win.


Klar til projekt nissehuer
Processen er i gang 


To glade børn iført deres nye huer


4 kommentarer:

  1. Det der er simpelthen for sejt Karin! Godt gået og hvor er de bare skønne :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det bedste af det hele er, at det simpelthen var så nemt at lave.

      Slet
  2. Hvor er de fine! Det må være lækkert med en mor, der lige fabrikerer sådan en fin efterligning! Jeg kan godt forstå, at glæden var stor!

    God nytår til dig og dine!

    SvarSlet
  3. Nissehuerne er så flotte! Der er ikke noget at sige til, at glæden var stor!

    Rigtig godt nytår til dig og familien!

    SvarSlet