mandag den 16. december 2013

Juledekorationer

December er selvfølgelig juledekorationer, men jeg er faktisk ikke særlig god til at lave dem. Eller det bilder jeg mig i hvert fald ind, så jeg plejer at købe en eller to hos en dame, der sælger dem ved sit hus i byen ved siden af vores.

Men efter jeg har fået børn så har begrebet juledekorationer fået en helt ny betydning. For jeg er jo så heldig at begge børn er i stand til at lave dem til deres mor.

De lavede hver deres dekoration da vi traditionen tro var til julehygge på Dansk Sygeplejeråd i Nordjylland. De lavede to meget fine små dekorationer og My var vist særlig vild med at de havde lilla bånd, for hun er meget glad for lilla for tiden.

My's kreation

Christians kreation


En dag snakker de med mormor på skype og hun fortæller at hun har lavet juledekorationer til hende selv og et par andre. Christian spørger hende om der også er en til os (han tænker jo ikke over at der er ret langt ned og hente den hos hende). Mormor svarer at det har hun ikke, men daa vi stod for at skulle hjem på visit så ville hun se om hun kunne skaffe mere ler, så kunne hun lave en. Det endte med at børnene lavede hver deres til mig. My kalder sin "en skov" og hun har ret - det er en granskov. Mormor kunne ikke overbevise hende om at der skulle andet på, for det skulle bare være en skov.

Christian lavede en stor og fin en, og de overlevede begge turen hjem i bilen og står nu fint i stuen.

Christians dekoration lavet hos mormor

Der bor blandt andet et lille egern i.

My's skov - også her bor et egern

Jeg er så glad for deres produktioner og tænker at vi nok ikke behøver at købe nogen i år, jeg har jo 4 nu der bare er fine.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar