fredag den 13. marts 2015

Når man strikker bukser.......

...så skal man huske at bruge hovedet. Og mega øv, det har jeg ikke.
Jeg har tidligere kun strikket et par bukser og det var en anden opskrift, så jeg er vel lidt undskyldt, for problemet var ikke i den anden opskrift.
Hmm jeg må vel hellere også krybe til korset og fortælle hvad jeg lavet??
Bukserne jeg er i gang med er strikket fra linningen og ned, ved skridtet skal der - selvfølgelig - deles til to ben. Der skal samles 2 masker op, for ikke at få et hul, strikkes et par omgange og så lukkes 4 masker af i begyndelsen og slutningen af omgangen. I og for sig ikke noget svært i det, så jeg har derfor strikket det ene ben færdigt i dag, og skulle  så i gang med  nummer 2. Her går min fejltagelse op for mig. Aflukning af masker skal ske ind mod skridtet (som det naturligt Gør på ben 2, men ikke på nummer1).
Aiii jeg er bare så træt af det. Jeg er ikke  god til at leve med fejl i det jeg laver, heller  ikke selvom den der skal have bukserne næppe vil brokke sig, og som min søde mand vil sige "Det er kun dig der ser det".
Nu vil jeg overveje og jeg skal (og kan) leve med det eller om det  skal gøres om.

Kan i se det lidt sjove hak det har fået på ydersiden af benet? Ikke alt for klædeligt

4 kommentarer:

  1. Sikke en skøn fejl.. Hvor slemt til det se ud når der kommer fyld i? Jeg kan godt forstå dig men nogle gange kan man være nød til at sige.... Pyt!!
    Siger jeg, som øver mig i at sige pyt!!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er simpelthen så sjovt at det slet ikke slog mig da jeg var i gang, det gik bare derudad.

      Slet
  2. Uhh hvor jeg kender det! Det er SÅ ærgerligt at opdage en fejl så langt i processen - jeg har smidt hele sy-tøj ud bare fordi jeg opdagede en fejl, som ikke var til at rette og det er jo bare spild af en anden verden... der gad jeg godt, at det var lige som strikketøj, hvor man kan trevle op og starte forfra :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er noget nemmere at trevle op end at pille op i stof. Det har jeg også gjort. Men jeg mister fuldstændig interessen for at gøre noget færdigt, når jeg ved der er fejl, så jeg kan ligeså godt gøre det ordenligt først som sidst.

      Slet