fredag den 27. september 2013

Min første djævlehue

I går blev djævlehuen til My's dukke færdig - eller næsten færdig, for dukken frøs altså så meget om ørene at hun var nødt til at få huen på, inden der er kommet snore på.

My er meget tilfreds - så det er jo ingen sag. At mor så ikke helt er tilfreds er en anden sag. Jeg skal finde ud af at lave indtagningerne anderledes, for jeg synes ikke det ser så pænt ud, som på opskriftens billede, men jeg har sikkert ikke gjort det der står.

Huen er lavet i et hvidt garn med små lyserøde pletter. Jeg overvejer om jeg skal peppe den lidt op, med en farvet kant rundt og snoren i en pangfarve. ja altså hvis jeg kan få lov til at låne den fra My igen.

Nu er sagen så at My gerne vil have en djævlehue, så jeg skal lige se om jeg kan bruge den største str. med lidt tykkere garn og pinde,og se om det går. Den blå mor!! Så er stilen lagt, den skal i hvert fald være blå.


Og jeg kan jo efterhånden konstatere at fordi My har valgt min gamle dukke som favoritten, så har den netop str. som en lille baby. Farmor købte nemlig en sparkedragt i str. 50 til den for nogle dage siden, og den passer fint. Så tror vi skal op og kigge i babytøjet og se om garderoben kan udvides, og det er jo også lidt lettere at finde en tilfældig babyopskrift og vide at den kan passe dukken uden ændringer.

3 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin!

    Jeg har før hæklet en kant på djævlehuen.

    SvarSlet
  2. Hvordan er dine indtagninger blevet?
    Der er nemlig flere måder at lave dem på.

    Gør du det:
    ved at løfte en m af, strikke to sm, og derefter løfte den løse m over?
    eller:
    løfte to masker af samtidig, strikke en m, og derefter løfte de to løse samtidig over den strikkede ?

    Jeg gør brug af den sidste, fordi indtagningerne derved kommer til at ligne et V.
    Se her: http://zoomsnoren.blogspot.dk/2013/04/sommer-djvlehue.html

    SvarSlet
    Svar
    1. ...og så glemte jeg at skrive, at huen ser rigtig sød ud! Jeg kan dog ikke lige se indtagningerne.

      Slet