torsdag den 6. juni 2013

De søde sprutter

Som skrevet tidligere så har jeg nu også forsøgt mig med at lave blæksprutter. Opskriften til blæksprutterne stammer fra en gruppe i Danmark der indsamler disse blæksprutter og aflevere dem på landets neonatale afdelinger, hvor de små sprutter giver tryghed til de helt små nye borgere.

Indtil videre har jeg kun lavet til eget brug, men lur mig om der ikke ender med at ryge nogen afsted til de nordjyske afdelinger på et tidspunkt. De er ganske lette at lave, og det er minimalt hvad der bruges af garn, så der kan ryddes op i resterne.

Det var meningen at den første jeg lavede skulle være til vores lille nye niece, som blev født 5.maj, men de tre første er allerede afsat. 1 rød skal flytte ind på EKC på Lars skrivebord, den anden røde er My's og den grøn-melerede er til Christian.

Så nu må jeg have de to rødder til at hjælpe med at vælge hvilken farve lillekusinen skal have.




 Jeg er ret forbavset over at det ikke er sværere at lave dem, for en nybegynder som mig. Men jeg har jo måttet konstatere at det absolut ikke er så svært at lære at hækle, så måske skal jeg være glad for at det var at strikke min mormor fik lært mig, for det havde nok været sværere at lære selv. Men gad nu godt vise disse til min søde mormor, og faktisk også mange af de ting jeg har strikket gennem tiden. Men hun kigger nok herned indimellem og følger med.

2 kommentarer: