fredag den 4. januar 2013

En ny teknik

I min surfen rundt i blogverden fandt jeg en metode til at sætte et nyt nøgle garn til. Jeg har aldrig tænkt over at det kunne gøres på anden måde end at hæfte ender, og da jeg ikke altid synes det er let at hæfte ender, uden det kan ses, spildes en del garn, fordi jeg så vil gøre det ude i kanten.

Metoden er fundet hos knitting by kaae se her  og hedder noget så fint som Russian Joint


Her er det min sammenfletning, jeg måtte klippe enderne af, for jeg havde nok lavet "sysnoren" lige lang nok.



Med det blotte øje, kan man ikke se hvor der er strikket med sammenfletningen. Jeg kan ikke vise det nu, for jeg kan ikke tage et ordentligt billede nu, der er for mørkt. Men i morgen eller søndag kan det nok lade sig gøre.

Og så er jeg jo faktisk også ved at være ret tæt på at kunne melde projektet færdigt, det er nemlig den sidste del af ærme 2 der strikkes nu.
Selve blusen er syet sammen, og mangler således kun at få ærmerne på og så skal halsen strikkes. Satser på at blive færdig i weekenden, men det afhænger en del af, hvad vi finder på at bruge weekenden på. Der skal blandt andet fejres en 2 års fødselsdag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar