lørdag den 21. september 2013

Mor: Du lave hue ...

Ja sådan sagde My den anden dag til mig. Mor, du lave hue til min baby - den fryser. Ja det kunne jeg jo ikke stå for, og slet ikke taget i betragtning at hun havde forsøgt at give dukken en af hendes egne gamle huer på, men den var lige i det største.

Så jeg har kastet mig ud i at strikke en djævlehue til baby Emma. Jeg har aldrig strikket andet end jordbærhuer - og flere forskellige variationer over samme type, så jeg måtte starte med at finde en opskrift.
Valgt er faldet på en fra Hendes verden. Det garn My og jeg fandt frem, var jo dog alt for tykt. Ved ikke lige hvad jeg havde tænkt på da jeg fandt det, men en veninde havde noget andet liggende, og jeg fik derfor slået op til projektet i onsdags. Og her gik det op for mig, at det faktisk er ved at være længe siden at jeg har strikket. Jeg har jo hæklet en hel del på mit stribede tæppe den sidste tid.


4 kommentarer:

  1. Jeg elsker djævlehuen!
    Det er også den opskrift, som jeg bruger - eller den er magen til, for min er fra "Hotte huer til børn". Eneste forskel er maskeantallet pga. pindtykkelsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk også altid været glade for dem, og derfor nåede jeg faktisk også til at undre mig over at jeg aldrig har lavet nogen til mine egne børn, men nu vil My gerne have en hun kan bruge nu

      Slet
  2. Jeg er også stor fan af djævlehuen!

    Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er spændt på den, og håber den bliver god, for My vil også have en til sig selv, selvom hun jo nok er ved at være lige i den store ende til sådan en.

      Slet