onsdag den 26. december 2012

Tykmælk med müsli

Her i juleferietiden skal der hygges lidt om morgenmaden også. Jeg er ikke specielt god til morgenmad, men når jeg laver hjemmelavet tykmælk, så hitter det.

Det er rigtig nemt og smager rigtig godt. Ja faktisk så godt, at jeg ikke får så meget af det selv, for My er også ret glad for det. Man skal dog lige forberede det, da det tager et døgns tid at lave.

I dag fik vi det med müsli og en smule honning på. Uhmm.



Det skal du bruge:

1 L sødmælk
1 DL kærnemælk

Sødmælken varmes op i en gryde til 25 grader, herefter afkøler den til 23 grader og kærnemælken tilsættes. Jeg hælder den herefter på portionsglas. Glassene stilles tildækket ved stuetemperatur i ca. 18-24 timer. Efter 18-24 timer vil tykmælken være tyk, og kan spises. Jeg har den på køl inden den spises. 

2 kommentarer:

  1. Det lyder bare lækkert og er da super nemt! Hvis man da lige også kan få brugt den der kærnemælk bagefter, for det er jeg virkelig dårlig til at få gjort... hmm måske man kunne lave kærnemælkshorn ud af resten så :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Herhjemme er der nogend er nok skal drikke det, ellers bliver det brugt til at bage af :o)

      Slet