torsdag den 1. november 2018

Hæl og tå - mere strømper

Så er jeg igennem at lære både hæl og tå.

Jeg har snydt lidt - jeg har kun prøvet to hæltyper, nåede ikke lige den sidste, men det kan altid gøres. Den første jeg lavede er også den jeg kommer til at bruge i det første par rigtige strømper jeg skal lave, som afslutning på strikkebootcampen.
Sweet tomato i str 39

Timeglas i str ca 25

Da vi nåede til tæerne, var der mange muligheder. Her valgte jeg en tåtype, fordi den udfra form ville være den, der nok ville passe bedst. Og det må siges at det gjorde den. Jeg har indtilvidere kun prøvet at lave den skaft ned, men der er også vejledning til den anden vej. Det er endnu ikke afprøvet.


Skrå tå
Så nu er jeg ved at være klar til at lave de sidste målinger ti mine strømper. Det er fedt med strømper der er tilpasset præcis den der skal have dem på fødderne

2 kommentarer:

  1. Hvor er det bare fedt at du kan og det der ser bare mega godt ud! Jeg ELSKER hjemmestrikkede sokker 😍

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt fedt at have kastet sig ud i, for det er ikke så svært som jeg havde forestillet mig. Man skal nok lade være med at høre for meget på andre :-)

      Slet